Com és sabut,
pràcticament tots els anuncis de detergents, rentavaixelles i altres productes
de neteja diuen ser millors que la resta d’aquests. Fairy, una marca de
rentavaixelles concentrat, no n’és una excepció, però ha basat sempre la seva
publicitat en explicar l’acció contrària a la que realment fa el
rentavaixelles, ja que és un tensioactiu.
![]() |
Els que renten la paella amb Fairy |
Als principis de la publicitat de Fairy, com es pot veure en el vídeo, es venia eficàcia en el rentat a partir de comparacions entre dos pobles ficticis que compatien per veure qui era millor. El poble que tenia Fairy gaudia d’una festa més divertida, és a dir, que Fairy és un estil de vida.
-D’aquest anunci en va sortir la sèrie Villarriba y Villabajo
Quan es van popularitzar els rentavaixelles concentrats, Fairy va haver de redirigir la seva publicitat cap a l’estalvi, intentant-se mantenir al capdavant dels rentavaixelles líquids.
![]() |
L'ampolla de Fairy al costat d'una guardiola |
Actualment, per
celebrar els 30 anys de Fairy i adaptar-se a la nova política de vendre
estalvi, Villarriba i Villabajo s’han fusionat en Villaenmedio i ja no competeix ningú
perquè tothom estalvia conjuntament gràcies a Fairy.
Però l’últim
anunci de Fairy Ultra, on hi surt una dona que li explica a la seva filla les
coses que ha après de la seva àvia, m’ha decebut molt.
Per començar, el
contingut sexista, ja que només surten dones i, tot i tractar-se de publicitat
tradicional, en l’actualitat tant homes com dones fan les feines de casa. A
més, a l’hora d’explicar que amb una gota n’hi ha prou, es crea un situació
irreal a causa que es malgasta l'excés de rentavaixelles tirat a un fregall per
posar-ne poc a un altre, fet bastant paradoxal. Per últim, el fet que ensenyin un fregall ple
d’espuma com a exemple de que Fairy en fa molta està bé, però que aquesta espuma desaparegui quan s'allunya la càmera, fa entreveure que potser no n’hi ha per
tant amb aquesta espuma.
Tot i aquests
errors, la idea de l’anunci s’ajusta bé al tipus de publicitat, ja que surten
tres generacions (nena, mare i àvia) on es representa la curiositat de la nena
per aprendre a fer les coses de la casa, la mare que li ensenya a fer les coses
i l’àvia, que té més experiència, que corregeix la mare. Amb això s’aconsegueix
arribar a tots els públics i explicar quina és la manera correcta d’utilitzar el producte per convèncer a aquest
públic que aquest és el millor rentavaixelles que pot trobar tant per qualitat com per preu.
L’ampolla de Fairy és protagonista en tot moment, perquè el consumidor sàpiga
bé què és el que s’anuncia. Això sí, les protagonistes somriuen ampliament perquè utilitzar Fairy
els transmet felicitat tant per la seva eficàcia com pel seu preu.
En conclusió, que
tal i com he dit al principi, la tendència de Fairy, igual que la de la resta de
productes de neteja és convèncer al consumidor que cap altre producte del
mateix estil és igual de beneficiós per a qui el consumeix, tant si és pel preu com per l'eficàcia.
Enric Pèlach i Biciana (Comunicació Audiovisual)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada