dilluns, 16 d’abril del 2012

Publicitat de Fairy, el miracle antigreix


Com és sabut, pràcticament tots els anuncis de detergents, rentavaixelles i altres productes de neteja diuen ser millors que la resta d’aquests. Fairy, una marca de rentavaixelles concentrat, no n’és una excepció, però ha basat sempre la seva publicitat en explicar l’acció contrària a la que realment fa el rentavaixelles, ja que és un tensioactiu
 

Els que renten la paella amb Fairy
Als principis de la publicitat de Fairy, com es pot veure en el vídeo, es venia eficàcia en el rentat a partir de comparacions entre dos pobles ficticis que compatien per veure qui era millor. El poble que tenia Fairy gaudia d’una festa més divertida, és a dir, que Fairy és un estil de vida.
 -D’aquest anunci en va sortir la sèrie Villarriba y Villabajo




Quan es van popularitzar els rentavaixelles concentrats, Fairy va haver de redirigir la seva publicitat cap a l’estalvi, intentant-se mantenir al capdavant dels rentavaixelles líquids.

L'ampolla de Fairy al costat d'una guardiola

Actualment, per celebrar els 30 anys de Fairy i adaptar-se a la nova política de vendre estalvi, Villarriba i Villabajo s’han fusionat en Villaenmedio i ja no competeix ningú perquè tothom estalvia conjuntament gràcies a Fairy. 






Però l’últim anunci de Fairy Ultra, on hi surt una dona que li explica a la seva filla les coses que ha après de la seva àvia, m’ha decebut molt.

Per començar, el contingut sexista, ja que només surten dones i, tot i tractar-se de publicitat tradicional, en l’actualitat tant homes com dones fan les feines de casa. A més, a l’hora d’explicar que amb una gota n’hi ha prou, es crea un situació irreal a causa que es malgasta l'excés de rentavaixelles tirat a un fregall per posar-ne poc a un altre, fet bastant paradoxal.  Per últim, el fet que ensenyin un fregall ple d’espuma com a exemple de que Fairy en fa molta està bé, però que aquesta espuma desaparegui quan s'allunya la càmera, fa entreveure que potser no n’hi ha per tant amb aquesta espuma.

Tot i aquests errors, la idea de l’anunci s’ajusta bé al tipus de publicitat, ja que surten tres generacions (nena, mare i àvia) on es representa la curiositat de la nena per aprendre a fer les coses de la casa, la mare que li ensenya a fer les coses i l’àvia, que té més experiència, que corregeix la mare. Amb això s’aconsegueix arribar a tots els públics i explicar quina és la manera correcta d’utilitzar el producte per convèncer a aquest públic que aquest és el millor rentavaixelles que pot trobar tant per qualitat com per preu. L’ampolla de Fairy és protagonista en tot moment, perquè el consumidor sàpiga bé què és el que s’anuncia. Això sí, les protagonistes somriuen ampliament perquè utilitzar Fairy els transmet felicitat tant per la seva eficàcia com pel seu preu.

En conclusió, que tal i com he dit al principi, la tendència de Fairy, igual que la de la resta de productes de neteja és convèncer al consumidor que cap altre producte del mateix estil és igual de beneficiós per a qui el consumeix, tant si és pel preu com per l'eficàcia.

Enric Pèlach i Biciana (Comunicació Audiovisual)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada