dimarts, 17 d’abril del 2012

Keeping Up With the Kardashians, més enllà de la intimitat



Quan la gent pensa en realities, li venen al cap programes on una sèrie de personatges han de conviure junts, ja sigui “Gran Hermano” o “Acorralados”, aspirar a ser artistes com a “Operación Triunfo”, o buscar parella com a “Mujeres y Hombres y Viceversa”. Però què passa amb aquells realities on els protagonistes venen les seves vides per compartir-les amb tot el món? Es tracta dels anomenats realities “conoce mi vida”, on uns personatges ja famosos, obren les portes de casa seva i deixen que les càmeres gravin no solament el seu dia a dia sinó també la seva intimitat.


Així trobem el reality show americà Keeping Up With the Kardashians, en el que em vull centrar al ser un dels realities més vistos de tota la història, que va ser estrenat al canal E! al 2007, causant doncs, un èxit d'audiència immediat. La sèrie documenta la vida quotidiana de la família Kardashian, integrada per la ex-esposa del famós advocat ja mort Robert Kadahian, Kris Jenner, el seu marit i famós corredor Olímpic Bruce Jenner, i els seus sis fills; Kourtney, Kim, Khloé i Robert Kardashian( fills del primer marit) i les petites Kendall i Kylie Jenner. Molts poden catalogar el programa de superficial i frívol ja que les vides dels integrants d'aquesta família, en especial de les filles grans, consisteixen en anar de compres, viatjar, sortir de festa, ocupar-se de les seves botigues de roba, fer sessions de fotos i barallar-se entre elles, tot i així, aquest passat any el reality va traspassar la barrera dels 4 milions de teleespectadors.

La clau per arribar al cim de la fama va ser per Kim Kardashian, la més famosa de les germanes, fer-se amiga i sortir de festa amb Paris Hilton fins aconseguir que els paparazzi es fixessin més en ella. Així, la mitjana de les germanes va arribar a desbancar a la mateixa Paris Hilton, situant-se en la posició número 1 de les persones que apareixen mundialment més als medis de comunicació segons la revista Forbes.

A causa de l'èxit del primer reality (“ Kepping Up With the Kardashians”), amb una debut d'audiència de 4.7 milions i arribant a cobrar 20 milions de dòlars per episodi, la família juntament amb la productora Ryan Seacrest va decidir fer un spin-off del primer show però, aquest cop filmat a Miami en comptes de a Los Angeles i, amb la Khloé , la Kourtney i el marit i el fill d'aquesta, com a únics protagonistes. El reality, anomenat “Koutney and Khloé Take Miami”, va aconseguir també un rècord d'audiència de 2.9 milions d'espectadors , tot i que la trama era molt més reduïda ja que es limitava al dia a dia de les dos germanes i els “problemes” que aquestes podien tenir durant la seva estància a Miami.


Finalment, aquest darrer any van realitzar el seu últim spin-off amb la Kourtney i la Kim com a protagonistes, i les seves respectives parelles, a “Kourtney and Kim Take New York”, abans de que aquesta última es divorciés del jugador de basquet Khris Humphries, després d'haver estat casats tan sols 72 dies. La sèrie va debutar amb un total de 3.3 milions d'espectadors, dels quals 2.3 eren dones de 18 a 49 anys.


Els reality shows sempre han estat qüestionats per la seva dubtable presència de moral o ètica, i encara ho són més els shows d'aquesta glamurosa família pels continguts que podem trobar dins de l'espai televisiu, que no destaquen precisament per tractar-se d'un exemple a seguir. Tot i així, el show és vist per milions d'espectadors arribant a rècords de sharing. Per tant, és aquí quan ens adonem de la força i interès que susciten els reality shows i la quantitat d'audiència que poden aconseguir tan sols mostrant la vida personal, discussions i intimitats d'algú mínimament interessant. Què serà el pròxim que demanarà la nostra societat?

Andrea Blázquez

1 comentari:

  1. Como bien has citado tú, los realities sobrepasan a mi parecer la barrera de la moralidad y la ética, aunque también he de decir que la mayoría de estos realities son meras actuaciones.
    Por otro lado, por lo que se refiere al contenido de tu post, he visto que dominas mucho la terminología televisiva y me ha gustado mucho, ya que así he aprendido algún que otro concepto que desconocía por completo.

    Melania Marmol Romero
    Publicidad y RRPP

    ResponElimina