Quan la gent pensa en realities, li venen al cap programes on
una sèrie de personatges han de conviure junts, ja sigui “Gran
Hermano” o “Acorralados”, aspirar a ser artistes com a
“Operación Triunfo”, o buscar parella com a “Mujeres y Hombres
y Viceversa”. Però què passa amb aquells realities on els
protagonistes venen les seves vides per compartir-les amb tot el món?
Es tracta dels anomenats realities “conoce mi vida”, on
uns personatges ja famosos, obren les portes de casa seva i deixen
que les càmeres gravin no solament el seu dia a dia sinó també la
seva intimitat.
Així trobem el reality show americà Keeping Up With the
Kardashians, en el que em vull centrar al ser un dels realities
més vistos de tota la història, que va ser estrenat al canal E! al
2007, causant doncs, un èxit d'audiència immediat. La sèrie
documenta la vida quotidiana de la família Kardashian, integrada per
la ex-esposa del famós advocat ja mort Robert Kadahian, Kris Jenner,
el seu marit i famós corredor Olímpic Bruce Jenner, i els seus sis
fills; Kourtney, Kim, Khloé i Robert Kardashian( fills del primer
marit) i les petites Kendall i Kylie Jenner. Molts poden catalogar el
programa de superficial i frívol ja que les vides dels integrants
d'aquesta família, en especial de les filles grans, consisteixen en
anar de compres, viatjar, sortir de festa, ocupar-se de les seves
botigues de roba, fer sessions de fotos i barallar-se entre elles,
tot i així, aquest passat any el reality va traspassar la
barrera dels 4 milions de teleespectadors.
La clau per arribar al cim de la fama va ser per Kim Kardashian, la
més famosa de les germanes, fer-se amiga i sortir de festa amb Paris
Hilton fins aconseguir que els paparazzi es fixessin més en
ella. Així, la mitjana de les germanes va arribar a desbancar a la
mateixa Paris Hilton, situant-se en la posició número 1 de les
persones que apareixen mundialment més als medis de comunicació
segons la revista Forbes.
A causa de l'èxit del primer reality (“ Kepping Up With the
Kardashians”), amb una debut d'audiència de 4.7 milions i
arribant a cobrar 20
milions de dòlars per episodi, la família juntament amb la
productora Ryan Seacrest va decidir fer un spin-off
del primer show però, aquest cop filmat a Miami en comptes de a Los
Angeles i, amb la Khloé , la Kourtney i el marit i el fill
d'aquesta, com a únics protagonistes. El reality,
anomenat
“Koutney and Khloé Take Miami”, va aconseguir també un rècord
d'audiència de 2.9 milions d'espectadors , tot i que la trama era
molt més reduïda ja que es limitava al dia a dia de les dos
germanes i els “problemes” que aquestes podien tenir durant la
seva estància a Miami.
Finalment, aquest darrer any van realitzar el seu últim spin-off
amb la Kourtney i la Kim com a protagonistes, i les seves respectives
parelles, a “Kourtney and Kim Take New York”, abans de que
aquesta última es divorciés del jugador de basquet Khris Humphries,
després d'haver estat casats tan sols 72 dies. La sèrie va debutar
amb un total de 3.3 milions d'espectadors, dels quals 2.3 eren dones
de 18 a 49 anys.
Els reality shows
sempre han estat qüestionats per la seva dubtable presència de
moral o ètica, i encara ho són més els shows d'aquesta glamurosa
família pels continguts que podem trobar dins de l'espai televisiu,
que no destaquen precisament per tractar-se d'un exemple a seguir.
Tot i així, el show és vist per milions d'espectadors arribant a
rècords de sharing.
Per tant, és aquí quan ens adonem de la força i interès que
susciten els reality shows
i la quantitat d'audiència que poden aconseguir tan sols mostrant la
vida personal, discussions i intimitats d'algú mínimament
interessant. Què serà el pròxim que demanarà la nostra societat?
Andrea Blázquez
Como bien has citado tú, los realities sobrepasan a mi parecer la barrera de la moralidad y la ética, aunque también he de decir que la mayoría de estos realities son meras actuaciones.
ResponEliminaPor otro lado, por lo que se refiere al contenido de tu post, he visto que dominas mucho la terminología televisiva y me ha gustado mucho, ya que así he aprendido algún que otro concepto que desconocía por completo.
Melania Marmol Romero
Publicidad y RRPP