No us ha passat mai que creieu que tot us surt malament? que no teniu sort ni per casualitat? en aquest post es parla de com canviar aquests dies tan desafortunats, per uns dies amb sort i bones casualitats, mitjançant un dels spots publicitaris més novedosos de la televisió d'avui en dia.
L'exemple que estem a punt de tractar, pertany a la publicitat postomderna, on no s'apel·la de manera directa ni el producte ni la marca en qüestió, sinó que s'intenta produir determinats desitjos i crear una visió dividida de la vida, marcant així, una relació completament indirecta amb el producte.
Així doncs, ens trobem davant el nou anunci de Martini, emmarcat sota l'eslogan: Luck is an attitude, el qual pretén donar una idea completament diferent a la que es venia donant des de fa molt de temps de la marca. S'intenta doncs, insertar la beguda que abans es venia com a selecta, dins el públic general.
A diferència dels altres comercials que Martini creava, on les imatges que es podien visionar es donaven en llocs luxosos, com ara yats o restaurants d'alta categoria, en aquest últim es busca, com així ho diu en un titular de " El País", un obrer, sense feina i amb look de ' chico Martini '.
Es tracta d'un Spot publicitari que es basa en donar a conèixer que segons com tu facis les coses, et sortiran d'una manera o d'una altra. Aquesta idea, va ser escrita per Rhonda Byrne en el seu llibre El Secreto, on l'argument inicial es basa en la teoria de la llei de l'atracció. En aquest llibre, es pretén aconseguir que al llarg de la lectura, el lector aconsegueixi arribar a conèixer el secret amb el qual pots canviar la vida i condicionar-la a la teva manera.
Això té directa relació amb l'hedonisme vitalista de la publicitat, on et plantejen una idea determinada, la qual serà causa de l'efecte que donarà al públic. Així doncs, t'estan transmetent que segons com tu actúis tindras més o menys sort.
Això té directa relació amb l'hedonisme vitalista de la publicitat, on et plantejen una idea determinada, la qual serà causa de l'efecte que donarà al públic. Així doncs, t'estan transmetent que segons com tu actúis tindras més o menys sort.

" Conforme vayas leyendo y aprendas El Secreto, descubrirás cómo puedes tener, ser o hacer lo que quieras. Sabrás quién eres realmente. Conocerás el verdadero esplendor que te espera." (Rhonda Byrne).
Per altra banda, també està basat en les teories d'un dels llibres més famosos per aprendre a lligar amb una persona: Domina el Método en 30 días.
L'spot està dirigit per Peter Thwaites i el seu equip, produit per l'agència Fred & Farid i protagonitzat principalment per Yuri Buzzi, després d'haver estat seleccionat, mesos abans, en un càsting que havia estat promocionat tant per televisió com per les xarxes sociales d'internet.
En aquest, es presenta un personatge amb dues cares, per una banda el que té sort, la persona que es crea la seva propia sort, i per altra banda, el que no la crea. Es veuen dos personatges en una pantalla dividida, on el que crea la sort, situat a la dreta, és capaç de fer que les coses surtin rodones, mentre que a l'esquerra, trobem a la persona que li surt tot malament. És aquí on trobem la diferència entre l'èxit i el fracàs.
"Estar en el rodaje con Peter Thwaites ha sido una experiencia increíble y he aprendido mucho de él. Trabajar con alguien tan respetado en su terreno es un honor y una experiencia que solo Martini me podía proporcionar. Ser parte de la nueva campaña me ha convencido aún más de vivir la vida al máximo y sacar lo mejor de mí mismo, que es sobre lo que trata LUCK IS AN ATTITUDE,” afirma Yuri Buzzi.
Es tracta d'un spot realitzat per tal d'homenatjar a les persones que besen la vida, i per conseqüència, com la vida els besa a ells; aquestes, són persones capaces d'escoltar la seva veu interior, de crear la seva pròpia vida, la seva pròpia cançó.
Iniciant l'anàlisi de l'anunci, observarem pas a pas què és el que cada personatge fa; per començar, l'spot està realitzat en blanc i negre, i dividit en dues imatges diferents, l'esquerra i la dreta. Això ens pot recordar al anunci de Hugo Boss Botle amb l'actor Ryan Reynolds.
La primera escena que ens apareix, és on el personatge en qüestió s'està vestint per sortir de festa. En aquest moment, l'escena és única, però es divideix en el moment en que ell s'està mirant al mirall. És aleshores quan es percep la primera diferència entre tots dos personatges: el que es crea la sort ja està mirant-se amb un petit somriure, que tot i no ser gaire natural, indica una actitud de confiança en ell mateix. Ja aquest simple fet, fa que es desprenguin les endorfines necessàries per començar a tenir una bona actitud i benestar.
Tot seguit es succeeixen les imatges del personatge sortint de casa seva, i per el passadís es troba a la seva veina; el personatge que no té l'actitud, prefereix saludar de manera discreta i marxar, mentre que el que des de dins de casa ja ha adoptat aquesta actitud de confiança, saluda a la veina i decideix ajudar-la amb les bosses, entrant així a casa seva. A partir del llenguatge corporal això es pot obervar amb la posició que cada un dels personatges té. El de l'esquerra té el cos completament cap endevant, i simplement es troba mínimament inclinat per saludar a la noia, mentre que l'altre va direcció a la noia, situant-se just al davant d'ella, donant una mostra d'amabilitat per la seva part. Just en aquest moment observem el gran canvi que hi ha, doncs, el personatge de la dreta té el plaer d'entrar al pis de la noia, mentre que l'altre té problemes per baixar amb l'ascensor. En aquest moment, es troben de manera diferent les imatges, és a dir, són plans únics i determinats de cada cosa, primer del noi amb sort que entra a la casa, i després, un pla general dels problemes amb l'ascensor.
Tot i així, es tornen a sincronitzar les imatges quan surten de l'edifici i veuen passar el cotxe d'amics. Per una banda observem el conformisme que transmet el primer personatge al haver vist com els seus amics no el veien, mentre que l'altre, a les seves faccions ens deixa predir la seva activitat i la seva il·lusió, amb les quals realitzarà qualsevol cosa per arribar a atrapar-los.
Ja quan està davant el bar en el que ha quedat amb

Al llarg de tot l'spot, es pot veure com l'actitud d'un envers l'altre, permet definir qué és en sí mateix el que fa que les coses li acabin sortint bé, i per tant, aconseguint el que el personatge realment vol per la seva vida (fins i tot, aconsegueix lligar amb una cambrera, i seure a parlar amb unes noies que té al costat).
Finalment, la última escena, quan surten del bar i està plovent, s'ha de comentar, ja que de cop i volta, es percep un canvi, i és que, la imatge del personatge afortuntat canvia, i per tant en comptes de ser el de la imatge de la dreta, és el de l'esquerra. Això genera una confusió en l'espectador, i potser seria el moment en el qual, podem observar una metàfora, ja que amb aquest canvi se'ns vol indicar com realment, tots podem tenir un dia fantàstic i tan afortunat com el segon personatge durant tot el spot.
Així doncs, concluint, podem afirmar, que en totes dues escenes, o en tots dos personatges, les oportunitats són exactament les mateixes, però a partir de la forma d'actuar cada un d'ells la vida és completament diferent.
Per tant, es tracta d'un spot publicitari que barreja tant la publicitat moderna com la postmoderna. Això s'observa ja que per una banda, se'ns proposa un model de vida que pot ser produit amb la marca (si beus Martini, ets capaç de canviar la teva actitud envers la vida); i també, es té molt en compte el sentiment del consmidor, de tal manera que, en el nostre cas, l'espectador se sent capaç de donar un gir a la seva vida. Però per altra banda, i com ja s'ha mencionat anteriorment, es tracta de manera totalment indirecta el producte; fins i tot, es pot dir que ningú sap que es tracta d'un anunci de la beguda alcoholica Martini fins que no es veu de manera fugaç a l'anunci.
"Olvídate de todo lo que sabes sobre ligar".
Alejandra Chacón de Azúa
Grau de Periodisme
Tu post es realmente interesante Alejandra. La verdad es que todo lo que comentas sobre el anuncio son ligeros y vanos pensamientos que solemos tener al verlos, pero como nunca estamos con los 5 sentidos puestos en la pantalla tendemos a dejarlos a un lado.
ResponEliminaEl spot que has escogido es ideal para lo que explicas, la verdad es que cada vez que lo veo y sobretodo la primera me causó una gran sonrisa, debido al gran atractivo de las imágenes expuestas.
Por último decirte que este es un claro ejemplo de los anuncios que te pueden hacer reflexionar sobre un tema en particular.
Melania Marmol Romero
Publicidad y Relaciones Públicas
Martini, és una marca d’alcohol molt prestigiosa que tothom coneix. Gràcies als seus espots tan visuals ha aconseguit aquest reconeixement popular. Els anuncis de Martini han captat sempre la meva atenció, realment els trobo atractius i a l’altura de la marca. L’últim espot sota l’eslògan Lucke is an attitude, des del meu punt de vista, s’ha superat i m’ha commocionat des del primer moment que el vaig veure en pantalla.
ResponEliminaDestaco la innovadora tècnica de la pantalla partida, que ens permet veure subjectivament les dos vessants de la vida, i d’aquesta manera ens mostra els racons bonics i fantàstics que té la vida adoptant una actitud positiva. La música retro juntament amb les imatges en blanc i negre, aspiren al públic a reflexionar sobre el que s’està veient. És per aquest motiu que aquesta campanya de Martini, m’ha fet pensar sobre les dues cares que té la moneda i com nosaltres podem arribar a canviar el sentit de la vida seguint una actitud. Des del meu punt de vista, hi ha molts anuncis que simplement et venen el producte, però aquesta campanya publicitària realment em fascina ja que en el meu cas ha arribat a fer-me pensar que la vida la puc reconduir amb les meves mans o si més no, intentar-ho. La confiança que desprèn Yuri, protagonista de l’anunci, ha fet que jo l’absorbís des de l’altra cara de la pantalla. És un anunci encarat a una nova generació, pertany com bé tu has dit a la publicitat postmoderna, s’evidencia amb la incògnita fins al final de l’espot del producte i la marca, però ho utilitza per tal de donar a conèixer i difondre-la a tot el públic a diferència que els anuncis anteriors que anava dirigit per un públic distingit tal i com es veia en l’anunci amb la utilització de llocs luxosos com és el cas del iot.
Finalment dir, que en cap espot han deixat de banda el protagonista del fil conductor de tots els anuncis de Martini, en que el protagonista és el “chico Martini”, per això fa que no es perdi la tradició i per tant seguir amb la seva picardia.
M’ha agradat molt l’anàlisi que has fet de l’espot publicitari, perquè les escenes estan molt detallades i has aconseguit transmetre exitosament que l’última escena és la que ens evidencia que tothom pot tenir un dia bo si es posa ganes i actitud. Sense deixar de banda el paral•lelisme amb el simple fet que beure Martini, canviaràs la teva actitud de veure la vida i que solament tu pots donar-hi el gir que la farà perfecta.
Molt bon post.
Núria Díaz Roca
Publicitat i Relacions Públiques
Martini, és un marca amb molt poder de persuasió sobre els consumidors. Crec que has estat molt encertada alhora de triar aquest anunci com a base del teu post ja que queda molt ben reflexat al que al llarg del que has escrit volies transmetre.
ResponEliminaHi ha moltes vegades que no fem una cosa per por a ser rebutjats o simplement per el què diran, és una cosa que no podem evitar pero si realment fèssim el que en aquell moment ens sortira de dins les coses podrien canviar com podem veure en l'anunci de Martini. Aquesta marca ha sapigut publicitar-se molt bé ja que, sota els efectes de l'alcohol sense abús, fa que perdis la vergonya, que no t'importi el que la gent pensi i fa que realment siguis tu mateix. No se sap que l'anunci és de Martini fins que com es pot veure cap al final es pot apreciar.
Has sapigut trobar les paraules adeqüades i fer servir els exemples que més es podien adequar en aquest tema. Fas reflexionar a aquell qui ho llegeix i això es molt important ja que, si llegeixes una cosa i no et produeix un sentiment de interés i que et faci ni que sigui per un moment recapacitar el que has llegit no seria en la meva opinió un bon post.
M'ha agradat molt tornar a veure l'anunci i per un moment imaginar-me com seria un món on la gent realment es deixes portar i realment sigués ell mateix.
Meritxell Pous Argemí
Publicitat i Relacions Públiques
Un article molt filosòfic! M'ha agradat, no se m'hagués ocorregut nalitzar-lo d'aquesta manera. Al començar a llegir m'ha sorprés, però finalment he trobat molt encertada la inclusió en l'article del llibre "El Secreto". És realment el que reflecteix l'anunci, una filosofia de vida útil i apassionant basada en l'atreviment i l'optimisme que et farà aconseguir tot el que desitges. Sens dubte un estil de vida que fàcilment ens atrau i ens fa voler ser/actuar com el protagonista de l'anunci, un home d'"èxit"
ResponEliminaPerò que és l'èxit segons aquest anunci? Si no m'equivoco en pràcticament totes les situacions en que l'actitud de l'home canvia el rumb de la seva història hi ha un component sexual pel mig traduït en dones atractives... Suposo que l'anunci deu estar enfocat per als homes.
És un bon anàlisi!
Aleix Ramon Vidal
Comunicació Audiovisual