Un fet evident és el de que en el món de la publicitat les
idees no tenen límits i el principal objectiu és cridar l’atenció del públic. Els últims
estudis mostren que el 70% dels consumidors consideren molt més atractiu un
producte quan aquest és presentat per un rostre famós. Aquest resultat té a
veure amb el fet de relacionar el producte presentat per una persona coneguda
amb l’èxit, bellesa, diners, fama, etc d’aquesta persona.
Els publicistes són conscients de que la presencia d’un
rostre famós pot fer que la campanya publicitària augmenti fins un 25% dels
beneficis i per això les empreses publicitàries estan tant interessades en
aquest nou fenomen d’utilitzar famosos, ja que el que ells busquen és obtindre
els majors retorns econòmics de la seva inversió.
Sí be es cert que el món televisiu és el centre de la
publicitat actual, tampoc és estrany trobar-nos cares conegudes per les balles publicitàries,
per la radio, revistes, etc. Es un negoci molt rentable per les empreses que contracten
famosos, però encara més per els propis famosos, ja que alguns arriben a
triplicar els seus sous.
Com no era d’estranyar no tot és tant bonic i sempre hi ha
alguns punts en contra.
Realment és bo
associar una imatge d’una marca a un famós?
Les companyies publicitàries s’arrisquen al posar un famós
al capdavant del seu producte ja que es produeix una associació immediata del
producte amb el famós, i això inclou el comportament d’aquest, la seva vida
privada, reputació,...
També podria passar que la persona famosa sigui més
recordada que la marca, la qual cosa suposaria un desastre per la publicitat de
la marca.
El vídeo que he seleccionat mostra una de les campanyes publicitàries
més recents amb un famós, George Clooney, també ha sigut una de les campanyes
més cares que ha realitzat Nespresso. Amb aquest cas es podria demostrar el fet
de donar més importància al famós que a la marca, aquest mateix any s’han
mostrat imatges en que apareixia George Clooney preparant-se un cafè amb una
cafetera Senseo de Philips, la qual segons el mateix George Clooney és més econòmica.
Aquestes declaracions van afectar negativament la publicitat de la marca.
L’últim estudi realitzat “Celebrity Advertisements: Exposing
A Myth Of Advertising Effectiveness” afirma que una cinquena part dels anuncis
de famosos van tenir un impacte negatiu en la efectivitat de la publicitat.
També és cert que la publicitat cada cop esta més present en
les noves xarxes socials, com facebook i Twitter, on hi ha la majoria de
famosos. Uns estudis realitzats a Regne Unit declaren que és molt sospitós la
insistència que realitza un famós sobre un determinat producte a Twitter,
podría tractar-se d’una nova publicitat? És millor la publicitat amb famosos o sense?
Marta Olivé
Periodisme
En la meva opinió, Nespresso ha tret molt de rendiment gràcies a la cara de George Clooney, tot i aquest incident de la cafetera Senseo de Philips. La qüestió és que ara tothom relaciona Nesspresso amb el famós actor i amb això l’empresa ja ha aconseguit molts beneficis. Només cal que preguntis a la gent que t’envolta el dia a dia (o potser tu mateixa) i trobaràs que molts s’han comprat una cafetera Nespresso durant els últims anys coincidint amb l’inici d’aquesta campanya publicitària, encara que les càpsules siguin molt més cares que comprar-te cafè normal i corrent i a més a més és molt més complicat trobar-les perquè només es venen en llocs específics.
ResponEliminaMontse Plana Martínez
L'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaL'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaLaia Quílez URVApr 16, 2012 02:31 PM
ResponEliminaYo creo que asociar caras de famosos a productos es una táctica bastante popular y que funciona, aunque dependiendo de la marca. En el caso de Nespresso y George Clooney, creo que ha sido un total acierto, porque este actor tiene todo lo que la marca quiere expresar: elegancia, clase, buena imagen... Con estos anuncios, Nespresso ha conseguido posicionarse como una marca de alto standing y de calidad.
En general, suele funcionar muy bien el uso de caras famosas, si se elige a un personaje que transmita lo que la marca representa, en ocasiones seriedad, en ocasiones belleza... Aunque también se está perdiendo credibilidad con estos anuncios, ya que cada vez son más comunes y la gente ya se da cuenta de que los famosos que dicen que usan ese producto, no es verdad y no te va a dar tan buenos resultados como los que dice.
También se puede perder si es un personaje que no cae bien, aunque cada agencia de publicidad estudia muy bien qué famoso es ideal para la marca y con el que el público objetivo se sienta identificado.
Lucía Nogueira García
Jo crec que tens raó amb la part que dius que la publicitat amb famosos també pot afectar negativament la imatge de la marca.
ResponEliminaLes marques fan molts estudis per escollir el famós amb qui fer la publicitat, però des del meu punt de vista, campanyes com la de Kalise, amb Andrés Iniesta, o les de Mapfre i Kia, amb Rafael Nadal, no van encertar gaire la seva elecció.
No sé si els aporten molts beneficis, però la imatge que donen no em sembla, al menys a mi, gaire positiva. Les veig, sense voler insultar ni ofendre, com a marques una mica “cutres” que volen, per damunt de tot, vendre i donar-se a conèixer. Per a això escullen personatges molt famosos com a imatge, i ni els importa que sàpiguen actuar i tinguin una mica de “soltura” a l’hora de parlar davant les càmeres. I si bé és cert que totes les campanyes publicitàries el que volen és acomplir aquests 2 objectius, el que crec que realment fa bona una campanya és dissimular-los, a diferència d’aquestes 2, que ho porten escrit a la cara.
Ara bé, si segueixen amb els 2 esportistes com a imatge deu voler dir que les campanyes han funcionat. Suposo, doncs, que en publicitat el que finalment importa més no és el contingut, sinó la forma. Perquè segurament, si la frase “tiki taka” dels gelats Kalise l’hagués dit un actor anònim, encara que l'hagués dit amb més gràcia que Iniesta, no s’haurien venut ni la meitat de gelats que s’han venut al dir-ho el futbolista.
Elena Pedrola