Podriem dir que aquesta obra, és la
síntesis de l’univers temàtic i formal del director.
A 2046, trobem diversos elements en
comú pel que fa a la seva filmografia, i és que aquest film, es considera la
tercera part d’una triologia formada per Happy Together i In the mood for
love .Tot i que 2046 funciona per
sí mateixa, és recomanable haver-les vist per a poder fer una lectura global de
l’obra. Ja que lluny de ser una simple continuació, 2046 és com una cara més, del prisma que forma la història que vèiem a In the Mood For Love, reformulant
el gènere melodramàtic d’un mode més abstracte i sota una visió clarament
subjectiva.

Temàticament els films aborden la temporalitat i les relacions amoroses de manera diferent, però a tota la triologia es respira un ambient de solitud, contradiccions i nostàlgia. A 2046, el director es centra en mostrar la impossibilitat d’estimar. Wong Kar-Wai dibuixa els personatges solitaris, els presenta com antiherois atrapats en temps passats o futurs, tenyint de nostàlgia el present a base de records de manera fins i tot obsessiva.
Pel que fa a l’estètica s’observa la saturació cromàtica portada a l’extrem, canvis de color, estilització
i artificialitat de les
escenografies, influències del pop, ambients urbans avigarrats , clarobscurs i
poca o nul·la utilització de llum natural.

El vestuari i maquillatge es tracten d’una manera molt curosa acord amb l’atmosfera creada per l’escenografia i la banda sonora tant la diegètica com la no diegètica, resulta clau per a reforçar l'aspecte poètic que empra el director.
També en la forma, observem que s'empren càmeres en mà, efectes ralentits i càmeres ràpides, desenfocaments,
enquadraments que dónen a l’espectador una sensació voyeuresca. A més d’introduir
veu en off i imatges documentals intercalades per a fer referència històrica
dins l’espai diegètic. Però una de les claus narratives de 2046 radica en la
utilització reiterada del "Fora de Camp", les elipcis i els llargs silencis.![]() |
| Blade Runner, Ridley Scott 1982 |
![]() |
| 2046 |
Resumint tot el comentat fins ara, pot afirmar-se que
l’eclecticisme de 2046 on entre d’altres podem apreciar les
influències de Resnais,Truffaut, Godard, Bresson o Antonioni resulta un collage d’una riquesa visual i sensorial
extraordinària que podriem denominar com una Nouvelle Vague Postmodernista amb tocs orientals.
https://www.youtube-nocookie.com/embed/L66AgXxeZJw



Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada